DEBATT

Jeg ble aldri foreningsaktiv på BI

Hva er galt med å prate skit og drikke øl?

UNØDVENDIG:  - Vi skjønner bare ikke greia. Ting skal alltid være unødvendig storslagent, skriver Henrik Sandsmark om foreningskulturen på BI.
UNØDVENDIG: - Vi skjønner bare ikke greia. Ting skal alltid være unødvendig storslagent, skriver Henrik Sandsmark om foreningskulturen på BI. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Eksterne kommentarer: Dette er en debattartikkel. Analyse og standpunkt er skribentens egen.
Publisert
Sist oppdatert

«Hei! Vi er fra Næringslivsutvalget på BI. Vi leter etter flinke studenter som vil ha et verv å sette på CV-en. Vi jobber mot næringslivet og forvalter… mye penger.

Også driver vi jo en del nettverksbygging og mingling. Jeg tenkte vi kunne vise dere noen scener fra turen vår til Hemsedal.»

Jeg klør meg i hodet. Det er pause i forelesningen, og en forening på skolen har grepet talerstolen for å rekruttere nye medlemmer.

Fyren setter USB-pinnen inn i foreleser-pcen, og dobbeltklikker på «promo.wmv». Party Rock Anthem fades inn, og skjermen viser oss et videoklipp fra nypreppede Hemsedal-bakker og twintip-triksing sett fra helikopter.

I neste glimt vises strobelys og dansing i afterski-hytta som er leid inn for anledningen. Ord som «nettverk», «mingling», «party» og «god stemning» blinker på lerretet.

«Da håper jeg alle har fått en følelse av hvordan vi har det i Næringslivsutvalget. Vi begynner intervjuene neste uke, så vær rask med å sende inn motivasjonsbrev og CV.»

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer