- FOR MEG er det en perfekt plate.
Mike Skinner sitter i en skinnstol på kontoret til en av plateselskapet Warners mektige direktører i London. Det er to år siden debuten hans, «Original Pirate Material», ble skamrost av kritikere over hele verden. Musikkmagasinet Rolling Stone kåret den blant annet til årets debut. Nå har han laget oppfølgeren, den vanskelige andreplata , som har fått navnet «A Grand Don\'t Come for Free». Og den skal altså være perfekt - ifølge Skinner selv.
MER PENGER på kontoen. Og adskillig større frihet. Det har skjedd en del siden sist.
Han har sluttet i ekstrajobben på undertøysavdelinga, og han har flyttet ut fra gutterommet hjemme i Birmingham. Nå bor Mike i London. Riktignok sitter han fremdeles på soverommet og lager musikk alene på datamaskinen sin, men denne gangen har The Streets en plateselskapsgigant i ryggen.
- Jeg er den samme gutten, og arbeidsdagen min er fortsatt den samme, forsikrer han.
- Men dersom jeg for eksempel får lyst til å bruke fiolin på en av mine sanger, kan jeg bare ringe plateselskapet, og så har jeg en fiolin der. Sånn var det ikke før. Men selv om jeg denne gangen har jobbet med et stort selskap, har jeg aldri følt at jeg har mistet kontrollen. Arbeidsprosessen har i grunnen vært ganske lik med begge platene mine.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger