- Jeg liker ikke å jobbe med store budsjetter

«Buffy»-skaper Joss Whedon har litt å rutte med når han lager superhelteposet «The Avengers».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

AUSTIN (Dagbladet): - Noe av det beste jeg vet er å gå inn på en kino, uten å vite hva jeg har i vente, sier filmskaper Joss Whedon.

Han vil derfor, av åpenbare grunner, ikke snakke altfor mye om sin nye skrekkfilm «The Cabin in the Woods», som hadde premiere på mediefestivalen SXSW i Austin, Texas i går.

- Vanligvis vet publikum nøyaktig hva de går til når de skal se en film, men jeg er ikke en stor fan av denne amerikanske tradisjonen. Jeg liker historier, sier Whedon, før han likevel tillater seg å snakke litt om filmen han har laget sammen med sin mangeårige samarbeidspartner Drew Goddard:

- Vi gjorde alt vi hadde lyst til da vi lagde den. Vi bare kastet alt mot veggen, og alt ble med i filmen. Vi elsker skrekkfilmer, og er nysgjerrige på hva som får dem til å funke.

Mange fans Da Whedon, som slo gjennom med kultseriene «Buffy the Vampire Slayer» og «Firefly», skulle snakke litt om sine tanker rundt det å lage film og tv på mediekonferansen SXSW i Austin, Texas, var det mange som ville høre på.

Det store konferanserommet fylte seg opp en halvtime før samtalen skulle begynne, og ute på gangene ble det satt opp tv-skjermer så de som ikke kom inn kunne følge med. På slutten av samtalen var det til og med en fan som dristet seg til å spørre om å få en high five på scenen - noe han også fikk.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer