Keiserens nye fjær

Framtiden er her: Kommunikasjonsrådgivere med stavevansker og ledere som kvitrer om øl, hår og toaletter.

TREFFES PÅ TWITTER: Norges rikeste mann også er flink til å tvitre om ølpriser, dype utringninger og dobesøk under hestestevner, skriver spaltist Kjetil Rolness.   Foto: Krister Sørbø / Dagbladet
TREFFES PÅ TWITTER: Norges rikeste mann også er flink til å tvitre om ølpriser, dype utringninger og dobesøk under hestestevner, skriver spaltist Kjetil Rolness. Foto: Krister Sørbø / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

SOSIALE MEDIER er veldig, veldig viktig. Det er vel derfor vi bruker så mye tid på å dele, kommentere og diskutere: Breivik-saken. Den svenske neger-kaken. Rumpa til Tone. Et foto av Dylan som spiller bordtennis. Ikke minst er det mye å korrigere. Selv ens beste Facebook-venner påstår betenkelig ofte ting som rett og slett ikke stemmer. Nylig så jeg en vitsetegning av en mann som sitter oppslukt foran hjemme-PCen. Et annet sted i huset roper kona:

- Kommer du og legger deg?

- Kan ikke. Dette er viktig.

- Hva da?

- Noen tar feil på internett.

Samme dag som jeg humret over dette, ble jeg sittende oppe, nær midnatt, med mac-en i fanget, svært engasjert. Noen hadde linket til galt løypekart for Sentrumsløpet. Først etterpå innså jeg at min digitale hverdag var blitt en vits.

BRA VI HAR Aftenposten til å ta sosiale medier på alvor. På lørdag spanderte Norges største papiravis i alt fem sider på gladstoff fra vår vidundelige nye nettverden. Alle artiklene ble skrevet etter at de kritiske journalistene hadde gått for dagen.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.