Kilevold er mannen bak «Varm & myk & rund» - singelen som de siste ukene har gått sin seiersgang uten at radiostasjonene har oppdaget at det dreier seg om en reklamesang for Peppes Pizza. Under det fingerte artistnavnet Bertrand N. har Kilevold klart å kile pizzasangen inn blant de mest spilte låtene på norsk radio.
Kamuflert
NRK P1s program «Musikkrevyen» gikk kraftigst på limpinnen da de inviterte den såkalte Bertrand N. i studio, og Kilevold og co. sendte resepsjonisten sin. Intervjuet gikk sin gang uten at programlederen luktet lunta.
- Dette er en alternativ måte å drive markedsføring på. Istedenfor å lage en ordinær reklamesnutt, lagde jeg en helt ny låt for Peppes, kamuflert som en kjærlighetssang, forteller Lars Kilevold, som forener arbeid med musikk og reklame som få andre
På oppdrag
I 1987 fikk han sammen med Torstein Bieler en kjempehit med «Ute til lunch». I låta ble en rekke firmanavn ramset opp, blant annet Peppes Pizza.
- Det var et stunt vi gjorde for å markedsføre oss overfor reklamebransjen. Den nye låta er et rent reklameoppdrag fra Peppes. At låtene i tillegg blir hits, er jo bare en bonus, sier Kilevold.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger