Kilevolds kupp

11 år etter at han ble bannlyst i NRK for sin reklameinfiserte «Ute til lunch»-sang, har kjipe-Lars Kilevold «kødda med krinken» nok en gang.

Kilevold er mannen bak «Varm & myk & rund» - singelen som de siste ukene har gått sin seiersgang uten at radiostasjonene har oppdaget at det dreier seg om en reklamesang for Peppes Pizza. Under det fingerte artistnavnet Bertrand N. har Kilevold klart å kile pizzasangen inn blant de mest spilte låtene på norsk radio.

Kamuflert

NRK P1s program «Musikkrevyen» gikk kraftigst på limpinnen da de inviterte den såkalte Bertrand N. i studio, og Kilevold og co. sendte resepsjonisten sin. Intervjuet gikk sin gang uten at programlederen luktet lunta.

- Dette er en alternativ måte å drive markedsføring på. Istedenfor å lage en ordinær reklamesnutt, lagde jeg en helt ny låt for Peppes, kamuflert som en kjærlighetssang, forteller Lars Kilevold, som forener arbeid med musikk og reklame som få andre

På oppdrag

I 1987 fikk han sammen med Torstein Bieler en kjempehit med «Ute til lunch». I låta ble en rekke firmanavn ramset opp, blant annet Peppes Pizza.

- Det var et stunt vi gjorde for å markedsføre oss overfor reklamebransjen. Den nye låta er et rent reklameoppdrag fra Peppes. At låtene i tillegg blir hits, er jo bare en bonus, sier Kilevold.

Foruten stor radiospilling, finnes «Varm & myk & rund» i rundt 30000 norske hjem gjennom en samleplate. Nå har Peppes trykket opp singelen i 20000 eksemplarer som de skal dele ut i sine restauranter.

- Dette er en måte å nå fram i mediestøyen på, sier Geir E. Osnes i reklamebyrået Både Og, som sammen med Kilevold står bak reklamejippoet.

<KLARTE DET IGJEN: For andre gang har Lars Kilevold drevet snikreklame for Peppes Pizza.