Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Kinobilletter som frynsegode

I stedet for vin, blomster eller hva nå sjefer kjøper til ansatte og gode forbindelser, kan de heretter kjøpe kinobilletter som «frynsegode».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

I Sverige selges det én million firmabilletter hvert år. Nå kopierer Norge ordningen.

Firmabilletten skal koste 55 kroner og kan benyttes til hvilken som helst film.

- Vi regner med at det finnes et stort potensiale her, sier direktør Lene Løken i Film&Kino (tidligere Kommunale Kinematorgrafers Landsforbund) - som allerede har sine 20 største kinoer med på ordningen.

Dette er et av flere tiltak som skal ruste de kommunale kinobedriftene opp til å stå imot den økte konkurransen. Det neste blir rasjonaliseringer, kostnadskutt og teknologiske oppdateringer.

- Markedet er tøffere, og norske kinoer må bli mer slagkraftige bedrifter, sier Løken.

I tråd med dette krever Løken mer initiativ fra kinoene: Støtte til rikslansering av filmer, til visning av barnefilm og kvalitetsfilm skal ikke lenger gis automatisk, men være knyttet til spesielle satsinger hos den enkelte kino.