Kjappere action finner du ikke i år

Skytespillet «Vanquish» skrur opp tempoet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

|||«Vanquish» er Shinji Mikamis første spill siden det smått legendariske «Resident Evil 4» og kultspillet «God Hand» for godt over fem år siden. Her har han ledet utviklerstudioet som tidligere i år ga oss «Bayonetta» til et forrykende og heseblesende tredjepersons skuddrama satt til verdensrommet.

Du er den kjederøykende og sympatiske testosteronbomba Sam Gideon, og tar ordre fra en overdimensjonert brølape av en marinejeger som til en hver tid kauker ut ordrene i orkanmotvind med sammenbitte tenner.

Et eller annet om en perifer fremtidskrig mellom Russland og USA, med storbydestruerende mikrobølger, skal visstnok forklare hvorfor dere bekjemper uendelige bølger robotarméer ombord i en «Babylon 5»-aktig romstasjon.

Du får imidlertid følelsen av at hele oppsettet bare er der for syns skyld.

Både setting og historie setter seg nemlig i baksetet til fordel for de mest sømløse og strømlinjeformede spillkontrollene jeg noensinne har vært borti. Jeg tør påstå at spillerbevegelse, kamerastyring og skytemekanismer er nær perfekte.

Hvor ofte forekommer egentlig det i denne sjangeren?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer