Knuser TV 2

NRK knuser nok en gang TV 2 i kampen om TV-seerne.

SPENNING: Havfruen måtte ta av seg maska under lørdagens Maskorama. Video: Med tillatelse fra NRK Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Lørdag var det duket for TV 2s nye storsatsing «Norges nye megahit». I programmet skal seks kjendiser forsøke seg på å lage en hit, sammen med erfarne utøvere og produsenter.

En deltaker stemmes ut hver lørdag av seerne og dommere - for å gi plass til en ny deltaker. I første program lørdag måtte Odd-Magnus Williamson forlate konkurransen, og inn kom TikTok-stjerna Oscar Westerlin.

Blant årets deltakere er Helene Olafsen, Caroline Berg Eriksen, Einar Nilsson og Maria Stavang.

«Norges nye megahit» hadde samlet et seertall på 297 000 seere for lørdagens sending, viser tall Dagbladet har fått fra TV 2. 100 000 av disse så programmet lineært, noe som gir en andel på 16,2 prosent i aldersgruppen 10-79 år.

NYKOMMER: Caroline Berg Eriksen, Abubakar «Abu» Hussain, Helene Olafsen, Odd-Magnus Williamson, Maria Stavang, Einar Nilsson deltar i TV 2s storsatsing «Norges nye megahit». Foto: Espen Solli / TV 2
NYKOMMER: Caroline Berg Eriksen, Abubakar «Abu» Hussain, Helene Olafsen, Odd-Magnus Williamson, Maria Stavang, Einar Nilsson deltar i TV 2s storsatsing «Norges nye megahit». Foto: Espen Solli / TV 2 Vis mer

Knuser TV 2

I direkte konkurranse med «Norges nye megahit» er NRKs gigasuksess «Maskorama», som øker seertallene. Lørdag fikk 1 195 000 seere med seg Haddy N’jies exit fra programmet. 1 083 000 seere fikk med seg programmet lineært, og det gir en andel på hele 74 prosent.

Det gjør dermed lørdagens sending av «Maskorama» til sesongens mest sette program så langt.

RYKER: Det var Odd Magnus Williamson som røk ut av den første episoden av «Norges nye megahit». Video: TV2 Vis mer

Prosjektredaktør i NRK, Jan Egil Ådland, er svært fornøyd med lørdagens seertall.

- Jeg er glad for at «Maskorama» fortsetter å samle og engasjere publikum på lørdagskvelden. Å klare å skape denne typen «leirbål» for hele familien er viktig for NRK. Jeg kan love at det er mye gøy i vente også i de tre neste episodene, så jeg håper publikum blir med videre.

Programredaktør i TV 2, Kathrine Haldorsen, sier til Kampanje at hun er fornøyd med tallene for «Norges nye megahit».

- Dette er virkelig godkjent. Dette er et helt nytt konsept vi har laget fra bunnen av, som kommer på sent på i sesongen og som går mot det umulige, sier Haldorsen til Kampanje.

Helgen «Maskorama» hadde premiere, fikk hele 1 141 000 nordmenn det med seg. Til sammenlikning var det bare 478 000 seere som fikk med seg semifinalen av «Skal vi Danse» samme helg.

Andre sending av «Maskorama» fikk 1 097 000 seere, viste tall Dagbladet hentet fra NRK. Samme helg var finalen av «Skal vi Danse», som samlet 673 000 seere totalt.

Maskorama Les alle sakene her Foto: NRK

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer