Knuste alle rekorder i løpet av seks dager

Massiv interesse for «Fifty Shades of Grey».

(Dagbladet): De første levende bildene til den kommende filmen basert på E. L. James erotiske, litterære univers ble sluppet for én uke siden.

Allerede i går, seks dager etter at traileren ble sluppet, knuste den alle rekorder, og er nå årets mest sette film-trailer, melder blant andre CBS News.

Så langt har «Fifty Shades of Grey»-traileren blitt sett 36,4 millioner ganger på Youtube alene, melder Hollywood Reporter. Tallene er samlet inn av teknologiselskapet Zefr.

Til sammenlikning fikk traileren til «Teenage Mutant Ninja Turtles», som er årets nest mest sette og har Megan Fox på rollelista, 31 millioner visninger i løpet av sin første uke på Youtube.

Årets tredje mest sette trailere tilhører «Godzilla» og «Transformers: Age of Extinction», som begge fikk 26,3 millioner visninger i løpet av den første uka. «Dum og dummere»-traileren ble sett 23,5 millioner ganger, ifølge Hollywood Reporter.

«Fifty Shades of Grey»-filmen har fått mye omtale allerede, enda premieredatoen er satt til 14. februar neste år.

I filmen, som i bøkene, får publikum møte den noe blyge reporteren Anastasia Steele som utvikler et intimt forhold til den mystiske og dominante forretningsmannen Christian Grey.

Det er skuespillerne Jamie Dornan og Dakota Johnson som spiller de to hovedkarakterene fra bokserien.

Fire dager før traileren ble sluppet, røpet Beyoncé at også hun bidrar, da med en tungpustet versjon av låta «Crazy In Love».

Filmatiseringa planlegges som en trilogi og produseres av de samme folka som produserte Facebook-filmen «The Social Network», der Dakota Johnson hadde en rolle.