Foto: Steffen Schmidt/Keystone/AP
Foto: Steffen Schmidt/Keystone/APVis mer

Kommer for sent til russebuss-sesongen

Fordums R&B-heltinne fortapt på dansegulvet

|||ALBUM: Kelis har tatt en ny — og i disse ører veldig skuffende — retning på sitt femte album «Flesh Tone».

Pumpende technoHun har slått seg i hop med blant andre Black Eyed Peas-arkitekt Will.I.Am og den franske DJ-en David Guetta (han som akkurat nå sørger for at radioen din er full av «Sexy Bitch» med Akon og «When Love Takes Over» med Kelly Rowland).

Dermed er R&B og hiphop blitt byttet ut med pumpende techno-rytmer og rave-anthems.

Noen kan kanskje komme til å hevde at dette er blitt Kelis sin versjon av Madonnas «Confessions On A Dancefloor», men til forskjell fra «Dronningen av pop» blir Kelis for anonym i de svulstige house-produksjonene.

Særpreget er borte

Hennes vanligvis sterke særpreg og personlighet skimtes bare en sjelden gang mellom tung bass og stemmefiltre, og oppdagelsen av at det faktisk ligger godt materiale skjult i NRJ-technoen på «Flesh Tone» gjør det hele bare enda mer trist.

Clockwork Orange-paranoiaen på åpningssporet og den tross alt superfengende, men sørgmodige «Acapella» redder dette fra absolutt bunnskår. Denne plata kom akkurat for sent til russebilsesongen.

Heldigvis, får man nesten si.

Kommer for sent til russebuss-sesongen