Live-published photos and videos via Shootitlive

Konsertanmeldelse: Den lille piken med den gigantiske stemmen

Men Ariana Grandes sjeldent utsøkte vokal måtte dessverre dele plass med overproduserte distraksjoner.

KONSERT: Selv om «The Honeymoon Tour» kanskje ikke er et passende navn å bruke på Ariana Grandes Europa-turné, kun én måned etter bruddet med rapperkjæresten Big Sean, er det lite å si på søthetsfaktoren hun serverer denne mai-kvelden i et uvanlig opplyst Oslo Spektrum.

Florida-sangerinnen starter bokstavelig talt med et smell i form av Jessie J/Nicki Minaj-samarbeidet «Bang Bang», før hun løser av en serie godlåter som «Best Mistake» (med verset til sin nevnte ekskjæreste), «Mo' Money Mo' Problems»-leflende «Break Your Heart Right Back», og ikke minst «Be My Baby» - produsert av hennes norske kompis Cashmere Cat.

Backet opp av flinkisband, strykere, smokingkledde dansere, en gigantisk lyskrone, og et ellers storslått sceneoppsett er det likevel 21-åringen selv — nærmere bestemt hennes sjeldent utsøkte stemme - som tar den fulle og hele oppmerksomheten.

Overraskende skaper ikke hennes flotte The-Weeknd/Major Lazer-samarbeid «Love Me Harder» og «All My Love» nevneverdig take-off blant det relativt stillestående publikummet av oppmøtte ungjenter og deres mødre. Akkurat det festhøydepunktet må vi faktisk vente med helt til hun ruller ut sin store stekehit «Break Free». Zedds festskapende produksjon til tross, er det likevel merkbart mest liv i salen når idolet leverer innøvde smiskelinjer mellom låtene til sine unge «loves».

Noe utpreget sjarmtroll er hun derimot ikke der hun står på den store scenen, men som jeg allerede har vært inne på — det trenger hun heller ikke å være. For i motsetning til store deler av verdens studiokorrigerte popdivaer er Ariana Grande et vassekte sangtalent på linje med legendariske Mariah Carey, og hadde hverken trengt å gjemme seg bort i sexy koreografier eller konstante kostymeskifter.

I en perfekt verden ville jeg nemlig gladelig valgt bort det overproduserte showet for en Grande-vokal i ensom majestet, fritt for alle popstjerne-distraksjoner som må til for å fylle Spektrums 8500 plasser.

Dette framførte hun:
Bang Bang
Hands On Me