Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Krasj for Crash

Dagbladet.nos spillanmelder begynner å bli lei av Crash Bandicoot.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Crash, Coco og Aku Aku lever på en fredelig øy, da Aku Aku plutselig skjønner at noe er galt. Merkelige ting skjer i lufta og på bakken, og han frykter at broren Uka Uka har onde planer.

Uka Uka forteller at han og Cortex jobber med et hemmelig våpen, og at de trenger sterke krefter for å fullføre våpnet. Derfor har de hadde sluppet fri Maskene av Ondskap, for å ta Crash, og overta verden en gang for alle.

Du styrer Crash, som skal ødelegge Cortex\' planer. I løpet av historien får du også styre Coco. Sammen skal de stoppe doktor Cortex og Uka Uka.

Spillet består av 30 brett i 5 forskjellige verdener. For å komme deg til hovedfienden på de forskjellige brettene, må du skaffe deg en diamant. Den får du etter å ha kommet deg gjennom en rekke hindringer. Du kan bruke mange forskjellige gjenstander i spillet, blant annet fly, bil, jeep, ubåt, robotdrakt og hoppestokk. Du kan også finne flere hemmeligheter hvis du utforsker spillet skikkelig.

Spillestilen er akkurat som i de andre Crash Bandicoot-spillene. Det er ensformig, og spillet er ganske enkelt. Men brettene i Wrath of Cortex er kule, og du kan sitte i flere timer og spille det. Brettene er korte, men det trekker ikke ned fordi du ofte må tilbake til tidligere brett for å hente hemmeligheter.

Grafikken er pen, og lyden er fin. Det er ikke mulighet for multiplayer. Originaliteten er som i de tre forgjengerne, kjemp deg gjennom brettene og stopp Cortex\' onde planer.

Jeg begynner å gå temmelig lei av hele stilen. Når skal historien om Crash Bandicoot slutte? Spillets hjemmeside.

Her er juks til spillet.

Hele Norges coronakart