Kreativiteten tar overhånd

Det er sannelig ikke lett å svare på hva eller hvordan «Ballen i øyet» er. Mer enn en ordinær komedie er det en surrealistisk opplevelse, et stykke filmet teater. Oppfinnsomt og småmorsomt, men uten noen klar retning.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Hør og se klipp i RealVideo

<> » Se klipp fra \'Ballen i øyet\'Denise får seg jobb.

Hør og se klipp i RealVideo

<> » Se klipp fra \'Ballen i øyet\'Denises fødselsdag.

Nå er regissør Catrine Telle både teaterinstruktør og teatersjef, men selv uten å vite det ville man følt seg henvist til et scenerom. Hun presenterer det ene tablået etter det andre, kulisser på rekke og rad, omhyggelig og detaljrikt scenografert. Inne i kulissene kryr det av absurde representanter for den menneskelige rase, de popper opp som troll av eske, forsvinner og dukker iblant opp igjen.

Det er definitivt oppfinnsomt, innimellom pussig og småmorsomt, men hvem er de? Og hvor skal vi hen?

De eksistensielle spørsmålene er helt i tråd med Telles film. «Ballen i øyet» er overhodet ingen ordinær komedie, hvor tilforlatelig det enn høres ut: Denise (Laila Goody), den nærsynte fotballspiller, våkner opp på sykehus etter å ha fått ballen der du vet, ser dobbelt og forstår at hun må prøve å finne sin plass her i verden.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer