Foreløpig er det lite kjærlighet å høste for NRKs nye reality-satsing «Love in the Flesh». Saken ble først omtalt i Kampanje.
Realityserien er kjøpt inn fra BBC 3, og i likner i form kjente titler som «Paradise», «Ex On The Beach» og «Love Island».
Gimmicken til nettopp denne serien er at den inviterer mennesker som tidligere bare har hatt kontakt over nett til å møtes fysisk, eller «in the flesh», som det heter på engelsk.

Millioner lurt av bløff
I forkant av å møte opp på den overdådige strandvillaen skal deltakerne ha hatt kontakt over Internettet i alt fra tre måneder til fem år.
Tall Dagbladet har fått tilsendt fra NRK viser at episodene av programmet så langt har et seertall på i snitt 19 000.
Det høyeste seertallet har episode én, som har seertall på 38 000.

Skuffer internasjonalt
Heller ikke i hjemlandet ser det ut til at realitykonseptet til «Love in the Flesh» har fenget helt.
På filmdatabasen IMDB har serien en vurdering på relativt svake 4.1, etter bare 21 vurderinger.
Joel Golby, anmelder hos den britiske avisa The Guardian kaller serien «en fiasko i format, heller enn utførelse».

Ekspert: Sexen du ikke bør ha
Han trekker fram at seriens noe utradisjonelle persongalleri har noe sjarmerende over seg, men oppsummerer den som «fortsatt ikke særlig bra».
Bedre ordelag får den hos underholdningsnettstedet DigitalSpy, der skribent Sam Moore som skryter av seriens inklusivitet, og åpenheten i kommunikasjonen mellom deltakerne:
- Å se mennesker snakke mer åpent om hva de anser som problemene i forholdene sine - en mangel på kommunikasjon, korte lunter, å ikke vite hva noen virkelig føler for dem - løfter ting til en ny dimensjon, skriver Moore.
Akseptable tall
På spørsmål fra Dagbladet om NRK er fornøyde med seertallene for serien så langt svarer programinnkjøper Atosa Borghan at de er som forventet:
- Denne serien er en innkjøpt internasjonal produksjon rettet mot en spesifikk målgruppe. Våre forventninger til seertall er ikke på samme nivå som egenproduksjon, og de tallene vi har fått er akseptable etter halvannen uke i NRK TV, sier Borghan til Dagbladet.
Borghan kan også fortelle at vurderingen som har gått inn i anskaffelsen av serien står i tråd med NRKs vurdering av hva som er godt innhold for NRK:

Skjult detalj i bryllupsantrekket
- Vi har først og fremst gjort innholdsvurdering og vurdert om dette er godt innhold for NRK. NRK er for alle og vi anstrenger oss for å finne innhold som kan passe alle målgrupper.
At serien er laget av BBC, NRKs britiske motstykke, ser også ut til å ha resultert i et produkt som NRK mener passer godt med deres eget kringkasteroppdrag:
- Denne gangen traff vi en realityserie med en tydelig nerve av et kringkasteroppdrag fordi den kommer fra BBC Three, og dette har gjort vurderingen enda enklere for oss.
- Ingen brask og bram-lansering
TV-sjef i Mediacom, Marianne Massaiu støtter opp under NRKs uttalelser.
Overfor Dagbladet beskriver Massaiu at dette er et program rettet mot en spesifikk målgruppe, og at seertallene dermed ikke overrasker.
- Derfor er den plassert på NRK3 ganske seint på kvelden, og på strømmetjenesten NRK TV. Det er ingen brask og bram-lansering på dette programmet fra NRK sin side, men en ny, smal realityserie, forteller Massaiu.
Hun sier videre:
- Det er primært et program for nett-TV, og følgelig har nok ikke NRK de store forventningene i forhold til seertall.