(Dagbladet): Hver dag klikker halvparten av alle nordmenn under 40 seg inn på Youtube, i følge tall fra NRK. Dette vil kulturminister Linda Hofstad Helleland (H) utnytte til det ytterste.
- Her er det mulighet for å skape arbeidsplasser. Det er ikke alltid sånn at staten må inn for å skape arbeidsplasser.
- Den digitale verden gir store muligheter og her kan unge skape sin egen arbeidsplass, sier Helleland til Dagbladet.
- Skaper nye muligheter Hun er å besøker Nordic Screens, Norges ledende Youtube-nettverk. Nettverket leverer nå over 30 millioner videovisninger i måneden og har 65 kanaler med mer enn 10 000 abonnenter.
I 2014 gikk Nils Ketil Andresen, Ivar Steen-Johnsen og Andreas Hatlevik fra TV 2 for å starte Nordic Screens.
De ønsket å jobbe med på å jobbe med Youtube og hjelpe unge håpefulle talenter inn i det nye medielandskapet.
- Medieutviklingen skaper mange nye muligheter. Men det er også utfordringer. Hvordan skal vi for eksempel stimulere til produksjon av norskt innhold på den globale platformen? sier kanalansvarlig Steen-Johnsen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger