(Dagbladet): For noen uker siden var kulturminister Linda Hofstad Helleland (H) på besøk hos Youtube-kollektivet «Nordic Screens», Norges ledende Youtube-nettverk. Nettverket leverer over 30 millioner videovisninger i måneden og har 65 kanaler med mer enn 10 000 abonnenter.
- Her er det mulighet for å skape arbeidsplasser. Det er ikke alltid sånn at staten må inn for å skape arbeidsplasser, uttalte statsråden til Dagbladet etter besøket.
To millioner kroner Nå utlyser kulturdepartementet to millioner kroner til pilotprosjekter, hvor målet er å øke kultur i det digitale markedet.
- Utvikling og testing av nye modeller kan være dyrt og risikabelt, men det er med prøving, feiling og utvikling vi kommer videre. Derfor ønsker jeg å bidra til mer testing og utvikling i de kreative næringene, sier Helleland, og legger til:
- Disse to millionene går til et pilotprosjekt der søkerne kan få støtte til nettopp dette.
- Ingen av oss har svarene Målet med prosjektet er at å redusere risikoen for å teste og utvikle nye forretningskonsepter, stimulere til mer innovasjon og bidra til å utveksle kunnskap på tvers av kulturfeltet.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger