Kvart million for 24-7

Premieren på TV3s nye dokusåpe trakk 252 000 seere i snitt. De fleste seerne var kvinner.

Det ga kanalen en markedsandel på 16,1 prosent i deres seeruniverset for folk over tolv år på, noe presseansvarlig Glenn Ø. Støldal i TV3 er svært godt fornøyd med.

- Vi hadde stigende seertall utover i programmet. De sank litt de siste ti minuttene, men det var trolig fordi Beck begynte på TV2, sier han til Dagbladet.no.

55 prosent av Singel 24-7-seerne var kvinner, og 64 prosent var mellom 20 år og 39 år.

- Det er en veldig viktig gruppe for oss, kommersielt sett.

Men selv om en kvart million så premiereprogrammet, betyr ikke det at champagnen flommer i TV3-huset. De to store reality-floppene til kanalen, Kråkeslottet og Camp Molloy, hadde premieretall på henholdsvis 220 000 og 143 000. De falt til en brøkdel etter kort tid, Kråkeslottet helt ned til 22 000 seere.

Støldal tror også seertallet vil falle litt utover i serien.

- Premiereprogrammene ligger ofte litt høyere enn resten, men dette lover godt.

Dagbladet har tidligere skrevet at TV3 er fornøyde hvis de klarer 150 000 daglige seere. Det ønsker ikke Støldal å uttale seg om.

- Det anslaget er ikke fra meg. Jeg vil ikke spå hva slags seertall «Singel 24-7» kan få, sier han til Dagbladet.no.

INGEN KIOSKVELTER:</B> Malin Andersen, Trygve Rønningen og Aleksander Paus i 24-7.