Hjemme hos Elisabeth Werp:

Langer ut mot Deichmannske-flytting gjennom kunsten

Kunstner Elisabeth Werp er så provosert over flyttingen av Deichmanske at hun tok temaet inn i maleriene, og viste dem fram på verdens største kunstmesse.

ART BASEL: Kunstner Elisabeth Werp forklarer at det er en sammenheng med måten hun bygger opp bildene sine, og måten hun dekorerer huset. Nylig hadde hun utstilling på prestisjetunge Art Basel-messen i Miami. FOTO: Hans Arne Vedlog / Dagbladet
ART BASEL: Kunstner Elisabeth Werp forklarer at det er en sammenheng med måten hun bygger opp bildene sine, og måten hun dekorerer huset. Nylig hadde hun utstilling på prestisjetunge Art Basel-messen i Miami. FOTO: Hans Arne Vedlog / Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

ORMØYA: (Dagbladet): Omringet av engler, tyll, lykter, nisser og en mengde krusifiks, leder kunstner Elisabeth Werp an inn i sin egen juleverden. Hvert år før jul dekorerer hun hjemmet sitt på Ormøya i Oslo barokkt og overdådig; Og med samme grunntanke som når hun komponerer bildene sine.

Midt i juleforberedelsene, har Werp også hatt utstilling på prestisjetunge Art Basel i Miami. Art Basel, som opprinnelig startet i Sveits, beskrives som verdens viktigste kunstmesse, og det kreves svært høye kvalifikasjoner for å delta.Bildene Werp viste på messen er del av en bildeserie som har fått navnet «Broken glass in passions library», og er inspirert av flyttingen av Deichmanske bibliotek i Oslo.

- Det opptar meg veldig! Norge klarer ikke å ta vare på dette gamle biblioteket og historien som ligger der. Det ligger enormt mye historie i det bygget, sier hun.

- Talentløs og kortsiktig tankegang

Werp har også nylig hatt en utstilling med samme tema i London.

Bildene viser knust glass, bøker og et stort bord. Werp beskriver at dette er bordet hvor de som tar beslutningene sitter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer