Lara utfordrer Britney

Det er duket for en skikkelig catfight mellom mediene. Hvem vinner, dataspillenes Lara Croft eller musikkenes Britney Spears?

På tenåringenes vegger henger bildene av idolet Britney Spears. Men nå hardner konkurransen for popjomfruen og rivalene er ikke nødvendigvis av kjøtt og blod. Framtidas idoler kan like godt være digitale damer og netthelter. Dataspill-produsentene satser knallhardt og forventer å få noe igjen for innsatsen.

- Vi regner med en salgsøkning på 100 prosent per år, sier spillprodusent i UDS Tomas Löfblad til Aftonbladet.

Dataspill er ikke lenger bare for nerdene. Lara Croft, Link og Mario er blitt superstjerner på lik linje med Britney, N'Sync og Backstreet Boys. Og nå følger resten av underholdningsindustrien etter dataspillene.

Filmen «Tomb Raider»

Til sommeren er det premiere på filmatiseringen av dataspillet «Tomb Raider», med den ultimate datababen Lara Croft som hovedperson. Den rollen fylles i filmen av Angelina Jolie.

Nå forventes datababene å innta hitlisten også. Bransjen mener spillene etterhvert vil hjelpe platebransjen å nå et nytt publikum.

I tida fremover kjøper vi dvdplater og spill som også inneholder hitlåter, hvis vi skal tro Lars Gustaffson som jobber i platebransjens organisasjon IFPI.

Så kanskje blir det samarbeid istedenfor jentekamp mellom Britney og Lara.

<B>JENTEKAMP:</B> Hvem er hetest? Musikkens Britney Spears...
...ELLER</B> datababen Lara Croft.