Lars Lillo-Stenberg får tårene til å renne

Samsaya var hedersgjest i gårsdagens «Hver gang vi møtes» på TV 2. Vi anmeldte tolkningene låt for låt.

SAMSAYAS KVELD: I forrige måned var Samsaya i Austin, Texas, der hun gjorde flere konserter under South By Southwest-festivalen. Dette er hennes kveld i TV 2s «Hver gang vi møtes». Foto: Øyvind Rønning
SAMSAYAS KVELD: I forrige måned var Samsaya i Austin, Texas, der hun gjorde flere konserter under South By Southwest-festivalen. Dette er hennes kveld i TV 2s «Hver gang vi møtes». Foto: Øyvind Rønning Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Alexander Rybak: «Money» (Samsaya/Lindal): Samsaya er nok den største utfordringa for tv-seerne, først og fremst fordi så få av sangene hennes er kjent ute hos det store publikummet. Alexander Rybak starter festen som rapper, slik også den indisk-norske artisten startet, med synth og uten fele - og han skal ha honnør for at han gjør noe annet enn det som forventes. «De fattigste av oss er de som har bare penger» høres ut som en ok oversettelse av en låt som opprinnelig er skrevet på engelsk. Rybak stråler som vanlig, refrenget er fengende og plutselig er han Samsayas «lillebror i Norge», som hun begeistret utbryter.

Simone Eriksrud:«Breaking Bad» (Samsaya/Ball):Simone har valgt å gjøre en av Samsayas største låter, og hun vil gjøre den «veldig fjortis», som hun sier. Hun blir dessverre en lillesøster i forsøket. Simone klarer rett og slett ikke å fange sjelen i denne låten, som er så energisk og så viktig for Samsaya. Her blir den bare anmassende. Har du hørt den med Samsaya, blir det fort klart at det er bare én person som kan gjøre den med full troverdighet - og det er Samsaya sjøl. Men koringa er tøff!

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med