(Dagbladet): Det finnes Lego-filmer, Lego-spill og Lego-bøker. Nå har det danske konsernet gått enda et skritt bort fra den fysiske byggingen med legoklosser.
De har laget et eget sosiale medier-univers for barn under 13 år, og navnet er «Lego Life». Her skal barna ha mulighet til å kommunisere med andre brukere, og språket det kommuniseres med, er emojies og legobilder.
«Lego Life» har likheter med Instagram, skriver Wired i sin anmeldelse av appen.
Den har alle de vanlige brukerfunksjonene til sosiale medier, som en nyhetsfeed, profiler, og muligheten til å like og til å kommentere. Appen er designet med sikkerhet som en av sine viktigste komponenter, melder nettstedet.
Tror ikke den blir populær
- Tanken er god, men jeg har vanskelig for å tro at den kommer til å bli veldig populær, sier kommunikasjonsrådgiver Hans-Petter Nygård-Hansen.
Han tror appen vil slite i konkurranse med etablerte sosiale medier som Snapchat, Instagram og Facebook. Han tror først og fremst appen vil fungere for ihuga fans av lego, samtidig tror han det er begrenset hvor lenge appen vil bli brukt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger