Lek og lær

Christina Aguilera har signert en modellkontrakt med Versace. Det synes i klesveien.

Som Britney Spears og Justin Timberlake ble Christina Aguilera klekket ut av det barnevennlige fjernsynsshowet The Mickey Mouse Club

Men det har tydeligvis gått en del år siden hun sto stille og rolig i rekken av blonde og jomfruelige nittitallsartister. I Oslo Spektrum i går var det nemlig helt andre boller.

Nå er håret svart, og det kan nesten se ut som om hun har gått amok i klesbutikken til Tanya Hansen.

Hun eksperimenterer med lakk og lær som om hun var en kvinnelig Freddie Mercury.

Klyver i lekestativ

Som et ekte produkt av MTV-generasjonen overvelder hun oss med inntrykk. På scenen flankeres hun av åtte dansere, seks videoskjermer, og et stort metallornament som ser ut som et futuristisk lekestativ.

Christina spankulerer langs scenekanten, klyver i stativet og vrir seg mot nettinggjerdene.

Hun åpner med den røffe «Dirrty» og fortsetter i et tempo en motorsykkelrype verdig. Og med alt som foregår på scenen, er det ikke rart at musikken kommer i andre rekke.

Som en TV-predikant

Ikke det at Christina ikke satser. Hun utviser like mye tæl som et gjennomsnittlig medlem av Robinson-ekspedisjonen. Det er bare det at hun drukner seg selv i informasjonsstrømmen.

Dessuten mangler hun en smule troverdighet. Når hun henvender seg til publikum, er det med samme innstuderte maner som hos en fjernsynspredikant.

Og selv om det er gøy med en midtøstenversjon av debuthiten «Genie In a Bottle», blir det blir rett og slett litt for mye mas.

EKSTREMT SHOW: Christina Aguilera overvelder publikum med inntrykk. Men med alt som foregår på scenen kommer musikken i annen rekke, mener Dagbladets anmelder.