Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Lesersuksess for Dagbladet.no

Stadig flere lesere klikker seg inn på Dagbladets nettutgave.

De nyeste tallene fra Gallup Forbruker & Media, Norges offisielle multimediemåling, viser at Dagbladet.no hadde 379 000 daglige lesere i første kvartal i år.

Dette er en økning på
55 000 daglige lesere - eller 17 prosent - i forhold til samme periode i fjor.

Brukervennlig

Administrerende direktør og publisher i Dagbladet.no, Rune Røsten, mener Dagbladet.nos framgang kan tilskrives både tjenestene og brukervennligheten.

- Vi setter brukeren først. Dagbladet.no har som målsetning å være lesernens beste venn, og å være så brukervennlige som mulig. Vi utvikler hele tida både nettjournalistikken og presentasjonen, og det får vi uttelling for.

Beste nyhetsnettsted

Dagbladet.no ble nylig den mest premierte nettavisa under konferansen «Media 2003». Avisa kunne hente hjem to sølv - det ene for diktbasen i kategorien åpen klasse, det andre for årets nyhetsnettsted. I sistnevnte ble det ikke delt ut noe gull, og Dagbladet.no klatret dermed helt til topps. I tillegg ble det premie til Magasinets nettside.

- Generelt fremstår Dagbladet.no som en spennende blanding mellom det unge og hippe, og det solide og krevende, skriver juryen i sin begrunnelse.

Bedre økonomi

Ifølge Dagbladet.no-sjefen er ikke utviklingen bare et forbigående blaff. Det siste året har nettavisene notert seg stadig nye leserrekorder.

- Den generelle tilgang til internett har jo også økt i perioden. Det er rett og slett flere som har kommet seg på nett, og flere som leser nettaviser.

Betyr det at nettavisene endelig tjener penger?

- Hittil i år har annonsesalget i Dagbladet.no økt med 50 prosent i forhold til i fjor, og den betydelige leseroppslutningen gir grunn til å tro på videre vekst, sier Røsten.

Suksess: Dagbladet.no representert ved noen av medarbeiderne, fra venstre administrerende direktør Rune Røsten, John Rasmussen, Sølvi Glendrange, Jan Thoresen, Linda Lund Nilsson, Even Teimansen og Helge Øgrim.
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media