Liker du «Metroid» vil du elske dette

Vel, sjansen er stor for at du vil det uansett.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

LENGE HAR VI SETT at små, uavhengige spillfirmaer har laget de beste spillene på markedet, til tross for få folk og små budsjetter.

I stedet for å sprenge alle grenser med superavansert grafikk og Hollywood-aktige produksjonsverdier, har mange i stedet hatt stor suksess med enkle ideer knyttet sammen med unike spillmekanismer.

Fjorårets suksesser «Braid» og «World of Goo» og årets nydelige «Trine» er gode eksempler på dette.

LITT INTERESSANT er det derfor å se at de store gutta i spillbransjen nå har lært noe av denne trenden.

Det at de små utviklerne ikke kan lage storproduksjoner skal vel ikke hindre de som vanligvis lager storproduksjoner fra å diske opp med småperler som bare selges digitalt?

«Gears of War»-skaper Epic Games kjøpte i fjor det lille selskapet Chair, som dermed fikk lov til å leke seg med den heftige spillmotoren Unreal Engine 3 da de utviklet «Shadow Complex» (som bare er å finne på Xbox Live Arcade).

SPILLET ER NOE i disse dager så unikt som et sideskrollende 2d-skytespill, ikke ulikt det vi spilte på konsollene våre for 20 år siden.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer