«Lilyhammer» mistet 259 000 seere

Sesong 3-premieren i går gikk dårligere enn de to første sesongpremierene.

(Dagbladet): Gårsdagens tv-visning av den første episoden i den tredje sesongen av «Lilyhammer» ble sett av 663 000, opplyser NRK til Dagbladet.

Selv om den nye sesongen er mye omtalt, med høyt budsjett og selveste Bruce Springsteen i en gjesterolle: Det er 259 000 færre enn de som så premieren på sesong 2 i oktober i fjor.

Da benket hele 992 000 seg foran skjermen for å følge Little Stevens viderverdigheter i en tidligere OL-by i det norske innlandet.

Etter en uke hadde seertallet steget til over millionen, etter at 121 000 hadde streamet episoden på nett.

Premieren på første sesong i 2012 ble sett av hele 1 035 000, bare på tv.

Gårsdagens sending oppnådde en markedsandel på 37 prosent, ifølge NRK.

Analysesjef Kristian Tolonen i NRK mener likevel «Lilyhammer» har gode seertall.

- Det er høye tall i en ny tv-verden med tøff konkurranse fra de kommersielle kanalene i går, sier han til Dagbladet.

«Lilyhammer»-episoden gikk i går samtidig med «Farmen» på TV 2. Realityserien ble ifølge Kampanje sett av 787 000, en markedsandel på 44,9 prosent.

- Vi kommer ikke til å vite hvor populær serien er før det har gått en uke og vi får med mesteparten av opptaksseeingen og nett TV-seeingen, sier Tolonen.