«Lilyhammer» mistet 259 000 seere

Sesong 3-premieren i går gikk dårligere enn de to første sesongpremierene.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Gårsdagens tv-visning av den første episoden i den tredje sesongen av «Lilyhammer» ble sett av 663 000, opplyser NRK til Dagbladet.

Selv om den nye sesongen er mye omtalt, med høyt budsjett og selveste Bruce Springsteen i en gjesterolle: Det er 259 000 færre enn de som så premieren på sesong 2 i oktober i fjor.

Da benket hele 992 000 seg foran skjermen for å følge Little Stevens viderverdigheter i en tidligere OL-by i det norske innlandet.

Etter en uke hadde seertallet steget til over millionen, etter at 121 000 hadde streamet episoden på nett.

Premieren på første sesong i 2012 ble sett av hele 1 035 000, bare på tv.

Gårsdagens sending oppnådde en markedsandel på 37 prosent, ifølge NRK.

Analysesjef Kristian Tolonen i NRK mener likevel «Lilyhammer» har gode seertall.

- Det er høye tall i en ny tv-verden med tøff konkurranse fra de kommersielle kanalene i går, sier han til Dagbladet.

«Lilyhammer»-episoden gikk i går samtidig med «Farmen» på TV 2. Realityserien ble ifølge Kampanje sett av 787 000, en markedsandel på 44,9 prosent.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer