«Lost» knuser konkurrentene

Sørget for at konkurrerende serie ble nedlagt.

Den ekstremt populære tv-serien «Lost» hadde nylig premiere på sin andre sesong i USA, og mottok svært gode kritikker.

Men det var ikke bare kritikerne som likte serien.

Nå viser seertallene ifølge CNN at åpningsepisoden ble sett av hele 23.4 millioner amerikanere, noe som er serierekord.

Selv ikke forrige sesongs cliffhanger-avslutningsepisode klarte oppnå tilsvarende tall, med 20.7 millioner seere.

Utslått

Konkurrentene begynner nå å forstå at det skal noe helt spesielt til for å slå «Lost».

ABC, og Fox Television bestemte seg allerede denne uka for å kutte ut serien som går parallellt med de desorienterte ungdommene, «Head Cases», et drama om to pussige advokater.

Og det etter bare to episoder. 3.1 millioner seere er med andre ord ikke nok for en kanal som tørster etter reklamekroner.

ALLE ELSKER «LOST»: Nylig vant gjengen bak serien som er like populær som den er mystisk, «Lost», en Emmy-pris for beste dramaserie i USA. Nå viser det seg at serien har blitt enda mer populære i dens andre sesong, sammenliknet med den første. Foto: SCANPIX
ALLE ELSKER «LOST»: Nylig vant gjengen bak serien som er like populær som den er mystisk, «Lost», en Emmy-pris for beste dramaserie i USA. Nå viser det seg at serien har blitt enda mer populære i dens andre sesong, sammenliknet med den første. Foto: SCANPIX Vis mer

Sliter

NBC sliter også kraftig med sin tydeligvis ikke helt fengslende Martha Stewart-versjon av «The Apprentice».

Av de seks store fjernsynskanalene i USA var det UPN som, relativt sett, gjorde det greit med en ny sesong med «America\'s Next Top Model» (4.8 millioner seere).

Den andre sesongen av «Lost» kommer på TV Norge i løpet av høsten.

<B>QUO VADIS:</B> Evengline Lilly og Matthew Fox fra hit-serien «Lost».