Lurt trill rundt

LONDON (Dagbladet): To av Storbritannias største aviser, The Mirror og The Sun, har rundlurt Victoria «Posh» Adams, David Beckham og kjendisbladet OK!. Bladet har betalt nær 13 millioner kroner for eneretten til bryllupet- i går trykte tabloidavisene egne bilder av brudeparet.

Nysgjerrige engelskmenn får bryllupsbildene i fanget- seks dager før OK! kommer ut. Det store spørsmålet nå er om kjendismagasinet bryter millionavtalen de har med spicegirl Victoria og Manchester United-stjernen David Beckham. Avtalen var at OK! skulle være helt alene om bildene.

Spionkamera

Men The Mirror og The Sun har fått en eller flere av gjestene til å ta bilder med et lite spionkamera. «Vi har bildene fra bryllupet - du trenger ikke å vente på OK!» skryter de to engelske tabloidene.

Avisene kunne blant annet vise bilder av brudeparet sittende som voksfigurer på to tronstoler.

Bildene viste også den dristige bryllupskaka, som forestiller Victoria og David i netto liggende med den vesle sønnen Brooklyn ved siden av seg.

Til Bora Bora

Søndag, etter feiringen på et slott i den irske byen Luttrellstown, satte de nygifte kursen mot Bora Bora i det sørlige Stillehavet. Også her skal kjendismagasinet OK! ha kjøpt enerett til bilder og stoff.

Bladet skal ha satt av hele 50 sider til reportasjene fra bryllupet i nummeret som kommer ut lørdag.

Bladet drives av den britiske pornokongen Richard Desmond, som har en formue på nærmere to milliarder kroner. Ved siden av OK! eier og driver han 21 forskjellige pornoblader.

Selv om kjendisbladet forsøker å dempe sin tilknytning til Desmonds pornoimperium, holder redaksjonen til i bygningen som på folkemunne kalles «pornotårnet».

Richard Desmond skyr ingen midler i kampen mot det spanskeide bladet Hello. Hello er Storbritannias største kjendisblad med 500 000 i opplag. OK! puster dem i nakken med sine 400 000.