Lurte Coca Cola til å lage smilende bananer og trommespillende katter av Hitler-sitater

Måtte trekke Twitter-kampanje.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Coca Colas Super Bowl-reklame, med tittelen «Make it Happy», var en av de mest populære reklamene som ble sendt i pausen under kampen forrige helg.

Mandag hadde mer enn to millioner sett den på YouTube, ifølge Atlanta Business Chronicle, og den lå som nummer åtte på en popularitetsranking av Super Bowl-reklamene.

Reklamen viser en cola-flaske som velter over en server, og deretter omgjør hatmeldinger i sosiale medier til positive beskjeder. «No one likes U» blir til «There's no one like U», for eksempel.

Twitter-kampanje Like bra gikk det ikke da brusgiganten skulle sette det ut i praksis, i en kampanje på Twitter.

Der oppfordret de folk til å besvare negative twittermeldinger med hashtaggen #MakeItHappy. Ved hjelp av et kodesystem kalt ASCII skulle en automatisk algoritme plukke opp den negative teksten og gjøre den om til morsomme bilder av søte mus, palmetrær med solbriller, og lignende ting, skriver The Guardian.

Under bildene skrev Coca Cola: «We turn the hate you found into something happy. RT to make people :)»

Det gikk greit en liten stund, helt til nettstedet Gawker oppdaget at en av de automatiske meldingene fra Coca Cola hadde satt sammen et kjent slagord fra hvite nasjonalister til et bilde av en hund. Da fikk de en idé.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.