Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Magiløst

«Art of magic» har bare noen få lyse sider, mener Dagbladet.nos anmelder.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Verden er på randen av kaos, og balansen mellom god, nøytral og ond er ødelagt. Du velges til å redde verden, noe som kommer som en stor overraskelse omtrent to minutter ut i spillet.

«Art of magic» har god 3D-grafikk, og et stort utvalg av speller og dyr du kan kalle på. Men spillet rakner idet du finner at du ikke kan kontrollere dyra dine.

Videre er de mange spellene dødelige, men du må velge bort muligheten til å bevege deg hvis du skal bruke dem. Du kan ikke bruke våpen eller rustninger - speller er alfa omega.

Du tror nok at et spill som legger sll tyngde på speller skulle ha nok mana til å sende speller gjennom en hel kamp. Men nei, selv med max mana har det ikke det.

Storyen er klisjepreget, og dialogene er urealistiske og udramatiske. under programmeringen av spillet har man dessuten glemt: Short keys, løping, story, grouping og control config.

Av positivt er det på si at spillet har god grafikk og et orginalt spell-system, hvor man hele tiden må holde balansen mellom godt og ondt. Hvis ikke blir de gode eller onde (eller nøytrale) spellene vanskelige å bruke.

«Art of magic» får en toer for sine relativt få, men eksisterende lyse sider.

Hele Norges coronakart