Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

«Max Payne 2: The Fall of Max Payne»

Actionspill fra Rockstar Games / Take 2Til: PC (vinter 2003?), PlayStation 2 og Xbox (2004)

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Det pent lite som er offisielt eller kjent om «Max Payne 2: The Fall of Max Payne», bortsett fra at Rockstar Games (som også har laget «Grand Theft Auto»-serien) utvikler oppfølgeren i samarbeid med finske Remedy.

Det sirkulerte rykter for en liten stund siden om at spillet ikke ville nå butikkene før i 2005, men dette er blitt tilbakevist - med en vag antydning om utgivelse til PC allerede i år. Xbox- og PlayStation 2-versjoner er også planlagt, men først til neste år en gang. GameCube-eiere vil dessverre ikke få oppleve Max Paynes nye (og garantert svært blodige) eventyr.

Da det første Max Payne-spillet kom for et par år siden, sådde den grunn for «bullet time», effekten der tiden sakker, og du får gjort mer enn motstanderne dine - akkurat som i «Matrix». Dette er en effekt som andre spill ikke har vært fremmede for å bruke i ettertid ? det er nesten blitt mer av en regel enn et unntak.

Det er allerede spekulasjoner på nettet om hva «Max Payne 2: The Fall of Max Payne» vil handle om, og på hvilken måte han vil «falle». På hjemmesiden til Rockstar Games avbildes Max Payne mens han omfavner en kvinne, til underteksten «A film noir love story» - kanskje han rett og slett vil «fall in love»?