Med logo attåt

En økende skare av norske artister har skaffet seg egen logo. Nå utlyser Inferno-festivalen en konkurranse om hvem som har den beste bandlogoen.

De blåser en lang marsj i Naomi Kleins «No logo», og oppfordrer norske band, fortrinnsvis innenfor metal-sjangeren, til å plukke fram logoen sin, eller skape en ny.

- Vi premierer den beste logoen, uansett om den tilhører et kjent eller et helt uetablert band. Premien er 100 T-shirts med bandets logo påtrykket, sier Ann Frestad i Inferno-festivalen. Festivalen arrangeres på Rockefeller i Oslo i påsken.

- Logoen er en del av imagebyggingen, den hører med i totalkonseptet rundt en artist eller et band. Derfor er den viktig, sier Gro Narvestad, som sitter i logo-juryen sammen med Frestad og Knut Akselsen fra KickAss Metallgear.

- Alle band kan delta, enten de har platekontrakt eller ikke, sier Frestad, som spesielt oppfordrer kvinner til å delta i konkurransen.

Fristen for å sende inn logo til vurdering er 1. april. Vinnerens navn blir offentliggjort på Inferno-festivalen.

- Vi veit det fins mange flotte logoer der ute, og at flere ukjente band sikkert kan hevde seg. Dessuten må vi understreke at dette er en konkurranse som ikke er forbeholdt blackmetal-band. En bandlogo fungerer best når den forteller hvilken type metal bandet spiller. Det er viktig at alt står i stil, slutter Ann Frestad.