Men hva skal velgerne tro?

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Når vi går inn i august og valget rykker nærmere, kan vi slå fast at det på det mange måter vært Ernas og Høyres sommer. På godt, men mest på vondt. Med utgangspunkt i Høyres elendige oppslutning har Dagens Næringsliv gjennom en artikkelserie satt søkelyset på Høyres problemer. Nåværende og tidligere Høyre-politikere og sympatisører har framstått med ulike syn på hva Høyre bør gjøre og hvem de bør samarbeide med. I tillegg har Høyre-representanter vært aktive i media med markeringer på diverse saksområder, dels i tråd med, dels i strid med eget program. Dermed har Høyre i sommer framstått som det rene politiske seminar. Det kan virke som om programprosessen og strategidiskusjonene nå tas i full åpenhet, lenge etter landsmøtet og kort tid før valget.

Å få oppmerksomhet og spalteplass kan være bedre enn å bli klemt og glemt mellom Jens og Jensen. Men all reklame er ikke nødvendigvis god reklame. Vi har fått demonstrert et Høyre som ikke vet hvilken vei det skal gå, mot Frp eller mot sentrum. Det hadde velgerne fortjent å vite, for valget av retning gir ulik politikk. Betyr en Høyre-stemme milliardskattelette og storstilt privatisering sammen med Frp eller en miljøoffensiv og skolesatsning sammen med Venstre og KrF? Høyre har i stedet sagt ja takk, begge deler. Det gjør valget vanskelig for velgerne.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer