TV-anmeldelse: «High Fidelity»

Men lydsporet er bra, da!

Nittiallsklassikeren «High Fidelity» er tilbake.

COVERLÅT: Serieversjonen av nittitallsklassikeren «High Fidelity» har ikke så mye nytt å melde, men det er alltid hyggelig å henge med Rob (Zoë Kravitz) og gjengen. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Når bruddet er et faktum og livet forliser rundt deg, er det fort gjort å forveksle forholdets (og fortidens) vrakgods med livbøyer som kan holde deg flytende. Nydumpede Rob (Zoë Kravitz) prøver å ri av den emosjonelle stormen etter å ha mistet Han Som Endelig Var Den Ene ved å gå sine gamle forhold i sømmene. Håpet er å skjønne hva det er ved henne som gjør at hun feiler så spektakulært i kjærligheten gang på gang.

Låter dette kjent er det fordi den romantiske humordramaserien «High Fidelity» er basert på Nick Hornbys britiske nittitallsfenomen «High Fidelity», som for tjue år siden ble filmatisert (og flyttet til Chicago). Nå er historien omplassert nok en gang, til New York, og den mannlige gen-X’eren Rob (John Cusack spilte ham i filmen) har blitt erstattet med Rob, kvinnelig millennial. Ikke at det endrer så altfor mye.

Rob driver fortsatt en platebutikk med to venner, er fortsatt selvsentrert, surrete, smått sutrete og uten særlig vilje til å vokse opp. Blindsonene er mange, fylt som de er med populærkulturell trivia møysommelig kuratert og dandert til å ligne en personlighet. Før smarttelefonenes tidsalder var det å sitte med årstallskompetanse og bandsammensetningen til [namedrop obskurt band her] både makt og identitet. Du kunne ikke bare vise alle andre at du visste hva som var bra, men også fortelle dem – gjerne uoppfordret og i påfallende detalj – hva som var dårlig, og om du lyttet til dem «riktig» eller bare var en streber. (Se også: Twitter.)

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer