Mener Pushwagner er overpriset og en dårlig investering

Hundrevis av nordmenn har kjøpt trykk av den verdenskjente kunstneren. - Dette er mer melkeku enn det er stor kunst, mener ekspert.

BESKYLDES FOR Å VÆRE OVERPRISET: Terje Brofos, best kjent som Pushwagner, selges kunst som aldri før. Men prisen overgår kvaliteten, ifølge eksperter. Foto: Øistein Norum Monsen / DAGBLADET
BESKYLDES FOR Å VÆRE OVERPRISET: Terje Brofos, best kjent som Pushwagner, selges kunst som aldri før. Men prisen overgår kvaliteten, ifølge eksperter. Foto: Øistein Norum Monsen / DAGBLADET Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): På sju separatutstillinger har Terje Brofos, best kjent som Hariton Pushwagner, i år solgt bilder for 27,2 millioner. Pushwagner har aldri vært mer populær.

Ifølge Rolf Stavnem ved Fineart, som samarbeider tett med Pushwagner, vil kunstneren omsette for mer enn 40 millioner innen 2015 er omme. Mange Pushwagner-trykk har økt 20 til 30 prosent i verdi bare i løpet av utstillingsperioden fra slutten av mai og fram til idag, og noen av bildene har nesten fordoblet seg i verdi i løpet av det siste året. 

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.

Introduksjonstilbud til deg som er ny abonnent: Få tilgang til Dagbladet Pluss for kun 1 krone.

55,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 55,-/uke)
Introduksjonstilbud

1,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 99,-/måned)

249,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 249,-/kvartal)

Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden
Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer