
Mener vi står overfor et veiskille i norsk tv-historie: - Nå må TV 2 ta nye grep
Ekspertene har flere råd til kanalens lave seertall.
TV 2 må gjøre endringer for å kunne fortsette å være ledende kommersiell kanal i Norge, sier TV-sjef Morten Wiberg i mediebyrået Carat til Dagbladet.
Oppslutningen om flere av TV 2s viktigste programmer faller, skrev Dagens Næringsliv i helga. De trekker fram quiz-programmet «Jaget» med Sturla Berg-Johansen, talkshowet «Det er lov å være blid med Else» og såpeserien «Hotel Cæsar» som program som har levert lavere markedsandel i årets tre første måneder enn snittet for TV 2s hovedkanal gjennom hele døgnet.
Snittall for TV 2s suksessprogrammer Farmen 2012 - 875 000 seere.2015 - 820 000 seere. Senkveld 2012 - 741 000 seere.2016 - 554000 seere. Hver gang vi møtes 2012 - 597 000 seere.2016 - 612 000 seere. Skal vi danse 2012 - 680 000 seere.2015 - 577 000 seere. Idol 2013 - 669 000 seere.2016 - 506 000 seere.TV 2s boligsatsing, «Bolig til salgs» floppet totalt og ble tatt av skjermen tidligere i år. Også det veletablerte artistprogram «Hver gang vi møtes», opplevde å trekke færre seere enn det har gjort tidligere sesonger.
Dagbladet Pluss – de beste historiene
- Over 250 kvalitetsartikler hver måned
- Prisvinnende reportasjer og avsløringer
- Premium artikler innen stoffområder som bil, båt, trening, samliv, vin og reise
- Tilgang til hele papiravisen og Magasinet på PC/Mac, mobil og nettbrett
- Tilgang til Dagbladets avisarkiv - fra 1869 til i dag
- Ved å abonnere på Dagbladet Pluss, godtar du våre kjøps- og bruksvilkår.
- Abonnementet har ingen bindingstid. Du kan si det opp når som helst.
- Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, og løper til du sier opp.
- Ordinære priser: Uke kr 45,- Måned kr 79,- Kvartal kr 199,- År kr 729,-
Betal trygt med Visa eller Mastercard.