Mer moro for M2M

ORLANDO (Dagbladet): I kveld gjør det norske pophåpet M2M sin prestisjetunge debutkonsert i Disneyworld. Men Disney-konsernet vil ha mer. Nå har underholdningsgiganten tilbudt Marit og Marion en ti uker lang sommerturné i USA. Samtidig er topper M2M listene i fem land.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Disney har blitt en viktig faktor i oppbyggingen av nye popstjerner i USA. Det siste året har storkonsernet spilt en avgjørende rolle for gjennombruddet til artister som Britney Spears og Christina Aguilera gjennom sin Disney Channel. Nå trykker de norske Marit Larsen og Marion Ravn til sitt store og mektige bryst.

Én million dollar

Turneen innebærer to konserter hver lørdag og søndag fra begynnelsen av juni og ut hele sommeren. Lørenskog-duoen, som har solgt over 700000 eksemplarer av sin debutsingel «Don't Say You Love Me» i statene, vil få et publikum på nærmere 15000 hver helg.

- Dette er en turné som strekker seg fra kyst til kyst, grense til grense, understreker M2M-manager Thomas Erdtman.

M2M er hovedprioriteten til Atlantic Records i 2000. Mellom 750000 og en million album sendes ut til amerikanske platebutikker når «Shades Of Purple» slippes her borte tirsdag 7. mars. M2M skal bli store, koste hva det koste vil. «Shades Of Purple» kostet én million dollar bare å spille inn. Videoen til «Don't Say You Love Me» kostet 4,5 millioner kroner å spille inn. Videoen til singel nummer to, «Mirror Mirror», ble spilt inn i Los Angeles i forrige uke. Prislapp: 300000 dollar, eller nærmere 2,5 millioner kroner. Av dette må M2M selv dekke inn halvparten via framtidig albumsalg.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer