MGP i gang i kveld

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Les også: Grand opptur.Her er Dagbladets anmelder Sven Ove Bakkes vurdering av de seks første låtene:«Lystgass» Podium (Fjerdingen/Lennavik) Tanken har nok vært å lage en temposterk og hardtrockende DumDum Boys-aktig låt, men forsøket er stivbeint på alle måter. En eim av 80-tall er ikke nødvendigvis galt i MGP-sammenheng, men det gjør ikke låta noe bedre.

«Ãndagassii»   Ann-Mari Andersen (Andersen/Austrud) En samisk låt vil internasjonalt framstå som like eksotisk som Mattis Hætta og Sverre Kjelsbergs «Samii Ædnan» gjorde i sin tid, men det alene holder ikke. Melodisvakt og et masete, udynamisk pseudo-teknoarrangement.

«Colliding» Nicholas Carlie (Ottestad/Campany) Det er færre tradisjonelle narkolepsiballader i år, men vi unngår dem ikke helt. Her prøver man seg helhjertet på kraftballadekjøret med forsøksvise Coldplay-vers, men refrenget er mer dvask puddelrock enn storslagen pop.

«Baby Don’t Stop The Music» < img src="http://gfx.dagbladet.no/g2/terninger/4l.gif" style="float:right;margin-left:3px" alt="" /> Michelle (Robinson/Ball) Om dette er gangbar musikalsk mynt i MGP-sammenheng er tvilsomt, men Fred «Pleasure» Ball har tatt med seg noen Bertine Zetlitz-triks og laget en passe cheesy og 80-tallsfengende eurodisco/r’n’b-hybrid.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer