Misjonsselskapet kjøper annonseplass før Schaus dødssynder

Misjonsselskap kjøper annonseplass.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Store annonsører som Coca-Cola, Expert og Maxbo har reservert seg mot å annonsere foran Kristopher Schaus programserie «De 7 dødssyndene». En rekke mindre merkenavn har tilsvarende sluttet opp om programmet for å dra nytte av pr-effekten.

Nå henger Det Norske Misjonsselskap seg på sistnevnte trend.

Før torsdagens sending - den mye omtalte «utuktsepisoden» fra Thailand der Schau tilsynelatende slikkes av en ung prostituert mann - sendes det en reklamefilm som viser hvordan misjonsselskapet arbeider for å motvirke barneprostitusjon i Thailand.

Søkelys på ondskap

- I stedet for å resignere i møtet med ondskapen der mennesker med små økonomiske ressurser blir utnyttet, ønsker vi å gjøre noe med situasjonen, forteller generalsekretær Kjetil Aano til Dagbladet.no.

- Mener du med det å si at Schau har resignert i møte med ondskapen?

- Nei, i stedet for å bare si «fy-fy», setter han faktisk søkelys på at ondskap og fornedrelse finnes. Jeg går ikke på noen måte god for Schaus virkemidler, men er likevel skeptisk til annonsørboikotten fra andre kristne organisasjoner.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer