Mokka, muffin og musikk

Starbucks vil gi deg musikk to go.

(Dagbladet.no): Kaffekjeden er siste skudd på stammen av bedrifter som forsøker å nyttiggjøre seg endringene i musikkindustrien. Fra i morgen kan Starbucks-kunder i Santa Monica, California velge mellom mer enn 250.000 låter til kaffen.

Man kan høre på musikken mens man drikker kaffen, og så brenne ut de låtene man liker best på en CD til å ta med hjem.

Tjenesten skal tilbys ved alle Starbucks 2.500 fillialer i USA i løpet av to år.

- Dette er ikke en test. Vi satser for alvor på dette konseptet, sier styreformann i Starbucks, Howard Schultz til Business Week.

Kjeden har ingått lisensavtaler med de fleste store musikkselskapene, og lover mer enn bare cafémuzak på menyen

MENER ALVOR: - Dette er ikke en test, forsikrer Starbucks-formann Howard Schultz. Du skal kunne kjøpe musikk til kaffen i alle Starbucks-filialer i USA innen to år.