Motens evangelium

Vi anmelder Norges første motebibel.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

FASHION BIBLE Aschehoug

BOK: Til å leve av siste skrik er moteverdenen påfallende konservativ. Moteskaperen Valentino tilbyr følgende partyråd: «Ikke dump ned i en stol. Ikke le slik at tannkjøttet synes. Bruk innestemme. Sitt med bena samlet. Ha alltid nyvasket hår, og ikke overdriv bruken av hårspray».

DET ER SOM min bestemor kunne ha sagt det. Men denne gang er det Elles sjefredaktør Signy Fardal, moteredaktør Petra Middelthon og den tidligere supermodellen Vendela Kirsebom som formidler disse rådene, i høstens store motebok, «FASHION BIBLE».

Den lanseres som en maktutredning, komplett med fire underrapporter: «Motens ABC», «Basisgarderoben», «Partyfikseren» og «Tilbehørets makt». Fire små bøker til 159 kroner er altså samlet i en stor til 449.

Bokas undertittel er «Norges første komplette motebibel». Det innebærer at den både skal være et ideologisk fundament, et referanseverk og mer omfattende enn alle tidligere utgivelser på feltet. Her er både de ti og de tolv bud, de fem stylingtips og de åtte klassiske vesketypene. Rådene er noen ganger opplagte, noen ganger kryptiske: Gå alltid i høye hæler, men ikke i for høye hæler. Vær forsiktig med blyantskjørt i mørkeblått, da det fort kan framkalle assosiasjoner til flyvertinneuniform. Unngå trangtsittende leopardkjole eller topp med dyp utringning. Bruk gjerne nettingstrømper til, men ikke nettingstrømper med altfor stor hull.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer