Foto: Evolution Studios I «MotorStorm Apocalypse» lager jordskjelv kreative kjørefelt.
Foto: Evolution Studios I «MotorStorm Apocalypse» lager jordskjelv kreative kjørefelt.Vis mer

«MotorStorm Apocalypse» annonsert

Brutal, urban off-road-racing i katastrofeherjet storby.

||| I forrige uke skrev vi om MotorStorm-lekkasjen som viste at det nye spillet i serien tar det hektiske bilracet til byen.

Nå har Sony offisielt annonsert «MotorStorm Apocalypse» og bekrefter samtidig at det er slutt på ørken, jungel og vulkaner — nå er det byen som teller.

Men utviklerne velger ikke å bruke sjargongen gateracing, men mener spillet i stedet minner mer om det de kaller brutal, urban off-road-racing.

Se flere skjermbilder fra det nye MotorStorm her. 

Det ble spekulert i om spillet ville foregå i San Francisco og det bekreftes delvis også at områdene i spillet er inspirert av vestkysten i USA, og kanskje spesielt området rundt San Francisco.

Samtidig påpekes det at bylandskapet vil være «forlatt og delvis ødelagt etter jordskjelv» og at «moder natur enda ikke er ferdig». På den måten vil du kunne bruke det dynamiske landskapet idet det forandres, ikke ulikt «Split/Second: Velocity» som nylig ble sluppet.

Foto: Evolution Studios «MotorStorm Apocalypse».
Foto: Evolution Studios «MotorStorm Apocalypse». Vis mer

Det fortelles også at forandringene som følge av ødeleggelsene i landskapet forblir og at det vil oppstå nye veier.

Spillet får også en egen måte å skape egne moduser på. Her vil du kunne lage egne regler for så å konkurrere med dem på nettet eller bruke dem i turneringer.

Sist men ikke minst avsløres det at onlinedelen vil få RPG-elementer inspirert av skytespill og lignende. Det blir mulig å forandre både form, farge og dekor på kjøretøyene for så å dele dem med andre i et nettsamfunn.

Kjøretøyene vil også få såkalte «perks», kjent fra spill som «Modern Warfare 2», som vil forbedre egenskapene.

Forvent mer informasjon om dette spillet på E3 i Los Angeles som starter 13. juni.