Én ting mangler i Coca-Colas nye julereklamefilm - seerne fortviler

Blunk, blunk.

STEINANSIKT: Én ting mangler i Coca-Colas nye julereklamefilm, og seerne fortviler. Video: Coca -Cola Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Mandel i grøten, «Alene Hjemme» på TV, strømpe hengende fra peisen. Og de smektende tonene til Coca-Colas julereklame: «Holidays are coming.»

Det er mange ting man ikke skal tulle for mye med når det nærmer seg julekvelden.

Det har Coca-Cola nå fått oppleve etter at brusprodusenten i helga hadde premiere på årets versjon av deres velkjente julereklamefilm.

Tidligere har den animerte julenissen på enden av Coca-Cola-lastebilen blunket med det ene øyet i reklamens avslutningsscene.

Det gjør den ikke denne gangen. Nisseansiktet er helt urørlig, i et stort glis.

Mangelen på bevegelse av nissens øyelokk, har fått seerne til å fortvile:

Dette er ikke første gang publikum reagerer på Coca-Colas julereklamer.

På sine egne hjemmesider skriver brusprodusenten at seere et år la merke til at nissefars belte var bak-fram, mens han et annet år var å se uten giftering - noe som fikk fans til å skrive til selskapet for å spørre hva som har skjedd med nissemor.

Nissefar har ifølge Coca-Cola selv vært å se i deres reklamer siden 1920-tallet. Den gang hadde han imidlertid ikke det trivelige ansiktsuttrykket han har i dag, men ble portrettert som en heller streng type.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer