Nå vet Netflix hvilken episode som fikk deg hekta

Nordmenn vanskeligst å overbevise.

ORANGE IS THE NEW BLACK: Serien fanget fansen etter episode tre. Foto: Jimi Celeste/Patrick McMullan
ORANGE IS THE NEW BLACK: Serien fanget fansen etter episode tre. Foto: Jimi Celeste/Patrick McMullan Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Mens noen Netflix-serier fanger din interesse tidlig, bruker andre litt lenger tid på å overbevise seeren.

Netflix har fått analysert globale streaming-data, for å fastlå når en seer mest sannsynlig ble til en fan.

Analysen er basert på tall hentet fra 17 ulike land. Ifølge Netflix er du en fan dersom du så ferdig sesongen etter «hekta-episoden». For «The Walking Dead» sin del, skjedde dette etter episode to, hvor Rick og andre overlevende søkte sikkerhet i et kjøpesenter.

Er «How I Met Your Mother» favorittserien din, er det ikke sikkert du ble hekta før episode åtte, hvor Lily flytter inn til Marshall. Ted vil beskytte territoriet sitt, og han og Marshall skal diskutere det som voksne. De endte opp med en sverdduell. Hard kamp Ted Sarandos, Chief Content Officer i Netflix, sier i pressemeldinga at det er hard kamp om de beste sendeflatene på tradisjonelle tv-kanaler, og at mye står og faller på den første episoden i en serie.

Likevel viser undersøkelsen at ingen ble hekta på en serie etter bare én episode.

- Det gjør oss sikre på at det å gi våre medlemmer muligheten til å se alle episodene på en gang, samsvarer bedre med hvordan man skaper fans, og ikke bare seere, sier Sarandos i pressemeldinga.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.