Nådde bestselgerliste med sexy «adjektivhistorie»

Utrolig hva som selger i disse «Fifty Shades»-tider.

IKKE GULL ALT SOM GLIMRER: ... men alt du putter ordet «Fifty Shades» på selger som varmt hvetebrød. Til og med jukseboka «The Diamond Club». Foto: Colourbox.
IKKE GULL ALT SOM GLIMRER: ... men alt du putter ordet «Fifty Shades» på selger som varmt hvetebrød. Til og med jukseboka «The Diamond Club». Foto: Colourbox. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Det er tilsynelatende ingen grenser for hva slags ting som kan selge bare du putter «Fifty Shades»-stemplet på dem. Både klassisk musikk, sexleketøy og tau, og ikke minst spin-off-bøker har vist seg å være gode markeder for å melke farsotten.

Verdensherredømme Og det er dette siste som podkast-komikerne Brian Brushwood og Justin Robert Young prøver å utnytte.

I Youtube-videoen «How the Internet Can Troll Fifty Shades of Grey», forklarer de planene sine om verdensherredømme via ebok. Siden bestselgerlisten ifølge de to er full av «dårlig skrevede «Fifty Shades»-imitasjoner skrevet for å tjene penger på en åpenbar trend», fikk de en idé.

Å få internett til å skrive en bok som er fullstendig «crowdsourcet» - altså skrevet av et helt nettsamfunn i stedet for av en enkelt forfatter - med liten sammenheng mellom kapitlene. Boken er med andre ord bare usammenhengende tull. En slags adjektivhistorie i ebokform.

Sex og trendyrker - Ingen har lest boka i sin helhet, men den har definitivt tre ting: et cover som ser ut som «Fifty Shades of Grey», masse, masse sex og karakterer som har jobber vi synes er ekstremt trendy, sier Brian Bushwood.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer