Strømmegiganten Netflix har nå passert 200 millioner betalende abonnenter på verdensbasis.
Selskapet har, som mange av sine konkurrenter, opplevd en voldsom vekst i antall abonnenter det siste året. Aksjekursen steg med drøyt 10 prosent da resultatet ble kjent.
Strømmetjenesten fikk i fjor 37 millioner flere betalende brukere, og presenterte tirsdag årsresultat som lyder på drøyt 213 milliarder kroner i overskudd.
- Vi er enormt takknemlige for at vi i disse utfordrende tider har kunnet være en kilde til flukt, samhørighet og glede for våre medlemmer, samtidig som vi har fortsatt å utvide vår virksomhet, skriver Netflix i et brev til sine investorer.
Pustes i nakken
Abonnent-veksten kom blant annet som følge av begrensningene coronapandemien har lagt på reising og diverse aktiviteter utenfor hjemmet.
Blant selskapets største konkurrenter er Amazon Prime Video, HBO og Disney+. Sistnevnte har tiltrukket seg knappe 87 millioner abonnenter på bare ett år, opplyser en talsperson for selskapet til Dagbladet.
Netflix har servert seersuksesser på løpende bånd denne vinteren, med titler som «The Crown», «The Queen’s Gambit» og ikke minst «Familien Bridgerton».
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger