Nærmer seg Wii-tørke

... men reklamene fortsetter å rulle.

(Dagbladet.no): I forrige uke ble det klart at Nintendo dropper markedsføringen av spillmaskinen Wii i England, på grunn av for høy etterspørsel i forhold til hva som er tilgjengelig på markedet.

Også her i Norge kan det være vanskelig å få tak i en Wii, men det gjør ikke at den norske importøren Bergsala trekker sine planlagte annonsekampanjer før jul, skriver NA24 Propaganda.

- Vi trekker ikke tilbake noe som helst, men kjører det vi har planlagt Men vi booker ikke noe nytt og vi bruker ikke mer penger på å annonsere for en vare vi vet kommer til å bli tom, sier markedssjef i Bergsala Norge, Kirsti Danielsen, til nettstedet.

Bergsala kjører Wii-kampanjene sine blant annet på tv og i Donald Duck, til tross for at det er tomt for spillmaskinene på lager.

- Det er fortsatt maskiner ute i butikkene, men vi som leverandører er tomme. Vi får for lite og dermed blir det vi har fordelt ut til kundene. Men vi håper på å flere maskiner etter jul, sier Danielsen til NA24 Propaganda.

Det er ifølge nettstedet brukt 18 millioner kroner på tv-annonsering av Nintendo-produkter, i overkant fem av disse skal være brukt i Norge.

SELGES UNNA: Wii går unna i butikkene, og nå er de norske lagrene helt tomme. Foto: RICHARD DREW / AP / SCANPIX
SELGES UNNA: Wii går unna i butikkene, og nå er de norske lagrene helt tomme. Foto: RICHARD DREW / AP / SCANPIX Vis mer
POPULÆR SPILLMASKIN: Nintendo Wii.