NAV til besvær

Jeg har snakket med saksbehandlere over hele landet.

UMULIG Å FÅ SVAR: I elleve måneder har innleggsforfatteren forsøkt å kommunisere med NAV, uten resultat.


Foto: Thomas Rasmus Skaug
UMULIG Å FÅ SVAR: I elleve måneder har innleggsforfatteren forsøkt å kommunisere med NAV, uten resultat. Foto: Thomas Rasmus Skaug Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

I desember i fjor fikk jeg en endret livssituasjon og sendte et brev til NAV for å få justert min etterlattepensjon. Jeg regnet med at dette ville være en enkel sak, men der tok jeg feil.

I mars måned 2010 tok jeg min første telefon til NAV for å høre hvordan saken lå an. Forbauset oppdaget jeg at den hyggelige stemmen i NAV satt i Steinkjer. Selvfølgelig hadde hun ingen kunnskap om min søknad, men ville prøve å sette meg over til NAV pensjon i Oslo. Så fikk jeg kontakt med en annen saksbehandler, men denne gangen i Arendal, som heller ikke kunne bidra med noe, men lovte å ordne opp samme dag. Slik fortsatte det utover våren. Jeg har snakket med saksbehandlere over hele landet. Felles for dem er at de er hyggelige, men har ingenting å bidra med utover at det de gir svært sprikende opplysninger. Alle lover å ordne opp samme dag, men ingenting skjer. Å få kontakt med NAV pensjon har jeg gitt opp.

Jeg purret skriftlig første gang 3. mai. Etter flere muntlige purringer, sendte jeg en ny purring 28. mai og henviste til Forvaltningslovens krav til tilsvar i offentlig forvaltning. Det ser ut som om NAV tror de er unntatt fra den loven, for noe svar kom ikke.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer