Navnetrøbbel for 90-tallsfest

«We Love The 90's» beskyldes for brudd på varemerkeloven.

Navnekrangel: Et svensk og et norsk selskap krangler om retten til å bruke varemerket «We Love The 90's». Foto: Collings Entertainment
Navnekrangel: Et svensk og et norsk selskap krangler om retten til å bruke varemerket «We Love The 90's». Foto: Collings Entertainment Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

14 000 danseløver er ventet til nostalgikalaset «We Love The 90's» i Telenor Arena i kveld.

Det er siste stoppested for vårens 90-tallsturné med artister som Scooter, Dr. Bombay og Haddaway. Turnéen arrangeres av norske Collings Entertainment, og i høst tar de med seg nostalgifesten videre til Sverige.

Men nå har det dukket opp forstyrrelser i teknobeaten for konsertarrangøren.

Vil gå rettens vei Den svenske billettforhandleren Biljett Nu registrerte nemlig varemerket «We Love The 90's» hos det svenske patent- og registreringsverket i 2011, og de truer den norske arrangøren med søksmål.

- Vi eier eneretten til navnet i Sverige og kommer til å agere juridisk, sier Robert Jakobsson, virksomhetssjef i Biljett Nu, til avisa Aftonbladet.

- Varemerketyveri I 2011 arrangerte Collings Entertainment den første «We Love The 90's»-turnén i Norge. Samme år arrangerte Biljett Nu sitt egent «We Love The 90's» i Stockholm.

- Vi betrakter dette som varemerketyveri. Vi har vært i kontakt med våre jurister og diskutert krav om navnebytte eller skadebot. Vi ønsker også å arrangere «We Love The 90's»-eventer i Sverige i 2012 og 2013, sier Jakobsson.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer