Netflix

Netflix-satsing nærmer seg TV-gigantene

Strømmetjenesten øker satsingen på eget innhold.

POPULÆR: Suksess-serien «Stranger Things» fra Netflix, dette er den første traileren fra sesong 2. Nå skal det bli stadig mer egenprodusert innhold fra strømmegiganten. Video: Netflix Vis mer Vis mer Vis mer Vis mer Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Strømmegiganten Netflix lager stadig mer eget innhold.

I år skal selskapet bruke opp mot 8 milliarder dollar på egne produksjoner, ifølge Variety. Det tilsvarer drøyt 60 milliarder kroner.

Summen er et byks opp fra i fjor, da firmaet satset 6,3 milliarder dollar, skriver bransjenettstedet Recode.

Finansdirektør i Netflix, David Wells, sier at det egenproduserte innholdet gjør at stadig flere seere abonnerer på tjenesten.

Slår de andre

- Selskapets strategi er fortsatt «la oss fortsette og lage innhold, det virker, det skaper vekst», sa Wells under en konferanse hos Morgan Stanley i går.

Satsingen innebærer at Netflix skal produsere rundt 700 egne filmer og tv-serier i år. Blant dem skal det være rundt 80 produksjoner som er laget utenfor USA.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer