Nicole Kidman fronter Nintendo

Spillselskapet i medvind.

(Dagbladet.no): Nintendo er i medvind om dagen.

For første gang er det japanske selskapet med på lista over de ti mest verdifulle firmaene i Japan - og skyver med det samme Sony ut av lista til en 11. plass, melder Reuters.

Ifølge nyhetsbyrået er dette mye takket være at spillkonsollen Wii har solgt tre ganger så godt som PlayStation 3 i solens rike. Verdien på Nintendo er nå satt til 6,54 billioner yen - rundt 320 milliarder kroner.

Frontes av Kidman

Nå viser det seg også at Nintendo får uventet drahjelp også i de vestlige landene. Filmstjernen Nicole Kidman er i reklamesammenheng muligens mest kjent for den påkostede Chanel no.5-kampanjen, men i hennes nyeste kampanje tones ting litt ned.

I den nærmeste tiden vil vi nemlig få oppleve Kidman som frontfigur for Nintendo DS-spillserien «Brain Training» - en rekke spill som etter sigende skal gjøre hjernen din hakket hvassere. I løpet av en 60-dagers periode skal hun spille det kommende «More Brain Training», som lanseres den 29. juni.

- Elsker konseptet

I en pressemelding fra Nintendo sier hun følgende om sin nye oppgave:


- Jeg elsker konseptet med at Nintendo når ut til et nytt publikum med deres forbedrende produkter. Viktigst av alt har jeg raskt funnet ut at å trene opp hjernen min er en flott måte å føle meg ung til sinns.

Pressemeldingen sier pent lite om Kidman fra før er en ivrig spiller, men i kampanjen skal vi få oppleve henne i hjemlige omgivelser. Nintendo skriver også at valget falt på skuespillerinnen på grunn av hennes «intelligente, underholdende og genuine» framtoning.


Om man virkelig blir smartere av å spille slike spill, finnes det foreløpig ikke sterke bevis for - en rekke forsøk er gjort, uten at det har gjort oss smartere.

503 Service Unavailable

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 306421276


Varnish cache server